بهداشت حرفه ای
بهداشت کامل در زندگی فردی و اجتماعی است و عمل به این توصیه های بهداشتی، ضامن سلامت فردی و اجتماعی اوست.

افزایش طول عمر با استفاده از پله

 

پژوهشگران سوئدی اعلام کردند:افرادی که در محل کار خودبه جای آسانسور از پله استفاده می کنند احتمالا" طول عمر بیشتری خواهند داشت.به گزارش پایگاه اینترنتی سوئیس اینفونیوز ،نتایج تازه ترین تحقیقات نشان می دهد نقل وانتقال منظم کارکنان یک اداره از طبقه ای به طبقه دیگر از طریق پلکان ،خطر مرگ ومیر راتا پانزده درصد کاهش می دهد.

به گفته محققان استفاده از پلکان موجب بهبود ترکیب بدن،تناسب اندام،فشار خون وکاهش چربی می شود .

در این تحقیق از هفتاد وهفت تن از کارکنان دانشگاه ژنو خواسته شد طی یک دوره سه ماهه تنها از پلکان در محل کار خود استفاده کنند.بررسی جسمانی روی این افراد از افزایش ظرفیت عضلانی ،کاهش وزن وتوده چربی بدن، تنظیم فشار خون وکلسترول در بدن آنها حکایت داشت.




تاریخ: شنبه 30 بهمن 1389برچسب:افزایش طول عمر با استفاده از پله,
ارسال توسط علیرضا مرادی , عشق خدائی

با بررسي «تاثير چاي داغ در ايجاد سرطان مري» محقق ايراني، برنده جايزه برترين مقاله علمي جهان اسلام شد

 

 

محقق مركز تحقيقات گوارش و كبد دانشگاه علوم پزشكي تهران به دليل تحقيقاتش در زمينه تاثير چاي داغ در ابتلا به سرطان مري كه نتايج آن طي مقاله اي در «مجله علمي پزشكان بريتانيا» ارائه شده برنده جايزه كميته علوم و فناوري سازمان كنفرانس اسلامي (كامستك) شد.




ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 30 بهمن 1389برچسب:تاثير چاي داغ در ايجاد سرطان مري,
ارسال توسط علیرضا مرادی , عشق خدائی

نوشيدن آب سبزيجات به كنترل وزن كمك مي‌كند

 

 

نتايج آزمايشات جديد نشان داده است كه نوشيدن آب سبزيجات نه تنها روشي ساده براي افزايش ميزان مصرف روزانه اين خوردني مفيد است بلكه هم چنين به شما كمك مي‌كند كه وزن خود را بهتر كنترل كنيد.

به گزارش سرويس بهداشت و درمان ايسنا، در اين آزمايشات متخصصان و كارشناسان تغذيه در دانشگاه كاليفرنيا دريافته‌اند افراد بالغي كه روزانه از آب سبزيجات مي‌نوشند، مقدار مصرف روزانه سبزيجات در آنها تا نزديك دو برابر افزايش پيدا مي‌كند در حالي كه در افرادي كه تمايلي به نوشيدن آب سبزيجات ندارند اين افزايش و گرايش مطلوب به مصرف سبزي‌ها مشاهده نمي‌شود.

به گزارش خبرگزاري رويترز، اين اقدام در عين حال تاثير رواني خوبي روي افراد دارد به طوري كه وقتي از اين نوشيدني استفاده مي‌كردند احساس آن را داشتند كه براي خودشان كار مفيدي انجام داده‌اند.


به گزارش ايسنا، دكتر كارل كين متخصص تغذيه و طب داخلي در دانشگاه كاليفرنيا در اين باره تاكيد كرد: اين مطالعه مشخص مي‌كند كه فقط آگاهي دادن به مردم درباره اهميت سبزيجات كافي نيست بلكه بايد راه‌هاي ساده‌تر گنجاندن اين مواد خوراكي مهم در رژيم غذايي را به آنها بياموزيم تا بهتر و آسان‌تر از مزاياي آن براي سلامتي خود بهره‌مند شوند.

خبرگزاری ایرنا




ارسال توسط علیرضا مرادی , عشق خدائی

يک متخصص ارتوپدي: زنان بيشتر از مردان در معرض شکستگي قرار دارند استفاده از كيسه يخ روش مناسبي براي زود جوش خوردن استخوانهاست

 

 

يک متخصص ارتوپدي گفت: زنان به خصوص بعد از سن يائسگي که مبتلا به پوکي استخوان مي‌شوند بيشتر از مردان در معرض شکستگي استخوان قرار دارند به همين دليل جنسيت در شکستگي تاثير به سزايي دارد.

دکتر محمدرضا گيتي در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان ايسنا منطقه علوم پزشکي تهران با بيان اين که شکستگي به معناي گسست در الياف بافت استخوان که هم از لحاظ ميکروسکوپي و هم از لحاظ ظاهري است، افزود: شکستگي در اثر ضربه اتفاق مي‌افتد که اين ضربه‌ها مي‌تواند به صورت مستقيم به استخوان و يا به نقاط کف پا، ستون فقرات و لگن وارد شود.



ادامه مطلب...
ارسال توسط علیرضا مرادی , عشق خدائی

ورزش در طبيعت، سلامت جسم و روان را تضمين مي‌كند

 

 

يك تحليل جديد از سوي كارشناسان كالج پزشكي و دندانپزشكي پنسيلوانيا در آمريكا نشان داده است كه ورزش كردن در فضاي باز و طبيعت مزاياي بسياري براي سلامت جسم و روان انسان دارد.

به گزارش سرويس بهداشت و درمان ايسنا، اين گروه از كارشناسان اطلاعات حاصل از چندين منبع شامل 11 آزمايش كنترل شده با حضور 833 داوطلب بالغ را مورد تجزيه و تحليل قرار دادند.

در اين تحليل‌ها تاثير ورزش در فضاي باز با ورزش كردن در فضاي بسته و سالن‌ها مقايسه شد و نشان داد كه انجام تمرينات بدني فوق در فضاي باز هم براي كودكان و هم براي بزرگسالان بسيار مفيدتر است و سلامت جسم و روان آنها را تا حد زيادي تضمين مي‌كند.


به گزارش خبرگزاري يونايتدپرس، اين مقايسه‌ها تاييد كرد كه انجام حركات ورزشي در طبيعت در بهبود سلامت رواني افراد موثرتر است، سطح انرژي آنها را بيشتر بالا مي‌برد و احساس مثبت بودن را در اين افراد تشديد مي‌كند و در عوض استرس، عصبانيت، افسردگي و سردرگمي افراد را كاهش مي‌دهد.

جزئيات اين مطالعه در مجله «علم و فناوري محيط زيستي» به چاپ رسيده است.




ارسال توسط علیرضا مرادی , عشق خدائی

 نماز صبح خطر حمله‌ قلبی را کم می‌ کند

 

 

حقیقات نشان می‌ دهد ادای به موقع نماز صبح و بیدار شدن از خواب طولانی مدت به ویژه در حوالی صبح می ‌تواند در پیشگیری از بیماری ‌های قلبی عروقی موثر باشد.

 

دکتر مهرداد فخرالدینی، متخصص قلب وعروق گفت:

"با توجه به اینکه حملات قلبی به خصوص سکته ‌های قلبی در اوایل صبح بیشتر اتفاق می ‌افتند و در این زمان غلظت خون به حداکثر رسیده و فشار خون و عوامل لخته شدن خون در رگ‌ ها در بیشترین میزان آن است، بنابراین بیدار شدن در این زمان می ‌تواند به کنترل و تنظیم گردش خون و کارکرد قلب کمک کند."

 وی در ادامه ضمن بیان اینکه گرفتگی قلب و حملات قلبی از خطرناک ‌ترین بیماری‌ ها است و عامل اصلی تصلب شرایین و انسداد شاهرگ ‌ها، خواب طولانی مدت در شبانه روز است، افزود:

"ادای نماز صبح به دلیل هم‌ زمانی آن با اوایل صبح و همچنین ایجاد آرامش روحی در افراد، در کاهش عوامل خطر حملات قلبی موثر است. علاوه بر این، در زمستان نیز به دلیل تاثیر سرما، افزایش گرفتگی عروق و حملات قلبی بیشتر دیده می ‌شود."

 

دکتر فخرالدینی خاطرنشان کرد: 

"نماز به موقع در هنگام صبح به جلوگیری از سکته‌ های قلبی کمک کرده و نقش موثری در فعالیت هورمون ‌ها، سلول‌ ها و در نتیجه تنظیم گردش خون دارد."

 

ایسنا




ارسال توسط علیرضا مرادی , عشق خدائی

 

گل یاس، آرام بخش مانند والیوم

 

تحقیقات نشان می ‌دهد: بوی شیرین گل یاسمن به اندازه والیوم آرامش بخش است و بدون هیچ عارضه جانبی اعصاب را تسکین می ‌دهد.

 به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، آزمایشات نشان داد که وجود این رایحه در قفس شلوغ موش ‌های آزمایشگاهی باعث می ‌شود که موش‌ ها فعالیت‌ خود را کاهش داده و در کنج قفس آرام بنشینند. وقتی هوایی که مولکول‌ های این رایحه را در خود دارد استشمام شود از ریه ‌ها وارد جریان خون شده و از آن جا به مغز منتقل می ‌شود.

 اسکن ‌های مغزی نشان داد که این مولکول‌ ها روی ماده شیمیایی موجود در سلول‌ های عصبی موسوم به " گابا " تاثیر می ‌گذارد و با آرام کردن این سلول ‌ها، اضطراب را کاهش داده و آرامش را تقویت می ‌کند.

به گزارش روزنامه تلگراف، پروفسور هانس هات از دانشگاه روهر در بوخوم آلمان در این باره گفت: نتایج این تحقیق می‌ تواند به عنوان مدرکی با اساس علمی برای اثبات رایحه‌ درمانی مورد توجه قرار بگیرد.

 بررسی‌ ها نشان می ‌دهد که استشمام مولکول ‌های روغن یاسمن، پیام‌ هایی را به منطقه ‌ای از مغز می ‌فرستد که در کنترل احساسات نقش دارند.

 محققان معتقدند که روغن این گیاه تاثیرات شفابخش گوناگونی دارد.

این رایحه در 83 درصد از عطرهای زنانه و 33 درصد از عطرهای مردانه استفاده می ‌شود.

 

این یافته در مجله شیمی بیولوژیک منتشر شده است.




تاریخ: شنبه 30 بهمن 1389برچسب:گل یاس, آرام بخش مانند والیوم,
ارسال توسط علیرضا مرادی , عشق خدائی

 

مصرف روزانه شير تا 40 درصد از اختلال بروز سرطان روده مي‌كاهد

 

بر اساس تحقيقات جديد مشخص شد كودكاني كه روزانه شير مصرف مي‌كنند، 40 درصد كمتر از بزرگسالان به سرطان روده دچار مي‌شوند.

به گزارش سرويس بهداشت و درمان ايسنا، پروفسور «برايان كاكس» از دانشگاه «اوتاگو» در نيوزلند در مصاحبه‌اي با رسانه‌هاي دولتي اين كشور، عنوان كرد: ‌مصرف روزانه نيم ليتر يا يك فنجان متوسط شير توسط كودكان در منزل يا مدرسه يك عامل دفاعي و حمايتي عليه ابتلا به بيماري‌هايي چون سرطان روده است.



ادامه مطلب...
ارسال توسط علیرضا مرادی , عشق خدائی

نوشابه‌هاي بدون گاز براي سلامتي خطرناك هستند

 

 

پزشكان هشدار دادند كساني كه زياد نوشابه‌هاي بدون گاز مي‌نوشند بيشتر در معرض خطر سكته مغزي و حمله قلبي قرار دارند.

به گزارش سرويس بهداشت و درمان ايسنا، هرچند بعضي افراد تصور مي‌كنند كه نوشابه‌هاي بدون گاز گزينه سالمي هستند و سلامت آنها را تهديد نمي‌كنند اما مطالعات جديد نشان داده است كه نوشيدني‌هاي بدون گاز و فاقد قند در واقع خطر حمله قلبي و سكته مغزي را افزايش مي‌دهند.

به گزارش روزنامه ديلي ميل، اين پزشكان با مطالعه روي 2500 داوطلب دريافتند كساني كه هر روز به طور مرتب از اين نوشيدني‌ها استفاده مي‌كنند 61 درصد بيشتر در معرض خطر ابتلا به مشكلات قلبي و عروقي قرار دارند. همچنين به دليل بروز مشكلات عروقي احتمال سكته مغزي در اين افراد افزايش پيدا مي‌كند.

دكتر حنا گاردنر، متخصص همه‌گيرشناسي در دانشكده پزشكي دانشگاه ميامي در اين مطالعه خاطرنشان كرد كه اگر آزمايشات بيشتر در آينده نتايج اين مطالعه را تاييد كند از اين پس بايد به مردم بگوييم كه ديگر نوشابه‌هاي بدون گاز نمي‌توانند نوشيدني‌هاي سالمي باشند و بايد در مصرف آنها احتياط كرد.




ارسال توسط علیرضا مرادی , عشق خدائی

درصد مرگ و میرهای کشور ناشی از بیماریهای قلبی است

 

 

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر محمد علی بابایی بیگی ضمن ابراز نگرانی از شیوع بالای عوامل خطر بیماریهای قلبی از قبیل چاقی، چربی خون و ‌دیابت از اجرای طرح ملی غربالگری دیابت و شناسایی عوامل خطر با هدف پیشگیری از سکته‌های قلبی زودرس خبر داد.



ادامه مطلب...
ارسال توسط علیرضا مرادی , عشق خدائی

سرما بخورید؛ آنتی بیوتیک نخورید!

 

 

به گزارش خبرنگار مهر درتبریز، متخصصان بیماریهای عفونی با تاکید بر اینکه هیچ دارویی برای سرماخوردگی وجود ندارد و داروها فقط علایم بیماری را تخفیف می دهند، نسبت به عوارض خطرناک و حتی کشنده استفاده از آنتی بیوتیک ها در یک سرماخوردگی هشدار می دهند.

این متخصصان از خانواده هایی که جهت تشخیص سرماخوردگی به پزشک مراجعه و بر تجویز آنتی بیوتیک توسط او اصرار می کنند، انتقاد کرده و بر این باورند استفاده خودسرانه این داروها گذشته از این که از نظر اقتصادی باعث خسارات زیادی به کشور و تحمیل هزینه فراوان به مریض می شود، باعث ایجاد مقاومت دارویی باکتری ها هم می گردد.



ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 30 بهمن 1389برچسب:سرما بخورید؛ آنتی بیوتیک نخورید!,
ارسال توسط علیرضا مرادی , عشق خدائی

پنیرخورها مواظب باشند

 

 

متخصصان علوم پزشکی در اروپا هشدار دادند که خوردن مصرف زیاد پنیر خطر ابتلا به سرطان مثانه را تشدید می‌کنند.

 




ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 30 بهمن 1389برچسب:پنیرخورها مواظب باشند,
ارسال توسط علیرضا مرادی , عشق خدائی

رابطه اندازه دور کمر با افزايش خطر ابتلا به سرطان

 

 

صندوق جهاني تحقيقات سرطان در گزارش جديدي اعلام کرده است که تقريبا نيمي از زنان در انگليس به دليل دور کمر پهن با خطر بيشتر ابتلا به سرطان روبرو هستند.

به گزارش سرويس بهداشت و درمان ايسنا، اين صندوق هشدار مي‌دهد 44 درصد زنان در اين کشور دور کمري پهن‌تر از 80 سانتي متر دارند.

مطالعات نشان داده است که اين زنان به خصوص در معرض خطر روده و سينه هستند. يک سوم مردان نيز دور کمري بيش از حد سلامت و توصيه شده داشتند.



ادامه مطلب...
ارسال توسط علیرضا مرادی , عشق خدائی

شیوع بالای بیماریهای فصلی در کشور

معاون مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت از شیوع بالای بیماریهای فصلی مانند آنفلوانزا در کشور طی سال جاری خبر داد.

دکتر محمود نبوی افزود: برای پیشگیری از بیماریهای تنفسی و ویروسی بهتر است از دست دادن و روبوسی با افراد بیمار خودداری کرد.

وی گفت: با توجه به فصل سرما و بیماریهای تنفسی و ویروسی که در این فصل بیشتر شایع هستند، باید به رعایت نکات و توصیه‌های بهداشتی پرداخت.

نبوی ادامه داد: امسال برخلاف سالهای گذشته با بیماریهای گسترده‌ای روبرو نیستیم ولی به میزان قابل توجهی بیماریهای فصلی مانند آنفلوانزا شیوع پیدا کرده است.

وی افزود: با شیوع این بیماریها، افراد بیمار باید احساس مسئولیت کنند و نکات بهداشتی را رعایت کنند. به عنوان مثال، از دست دادن و روبوسی کردن خودداری کنند و افرادی که با این‌گونه بیماران در تماس  هستند به اندازه یک متر از آنها فاصله گرفته و در صورت مراقبت از آنها از ماسک استفاده کنند و چندین بار دست‌هایشان را در روز بشویند.

معاون مرکز مدیریت بیماریهای وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: به افرادی که دچار ضعف ایمنی بدن هستند و با بیماری سرماخوردگی یا آنفلوانزا دچار خطراتی در سیستم ایمنی بدن خود می‌شوند، توصیه می‌شود که این افراد قبل از فصل سرما به واکسینه کردن خود اقدام کرد تا زمستان را به سلامتی پشت سر گذاشته و بیمار نشوند

 




تاریخ: شنبه 30 بهمن 1389برچسب:شیوع بالای بیماریهای فصلی در کشور,
ارسال توسط علیرضا مرادی , عشق خدائی

سالانه بیش از دو هزار پیوند کلیه در ایران انجام می شود

 

 

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر محمد عقیقی افزود: اداره پیوند و بیماریهای خاص از بخشهای مختلفی تشکیل شده است که یکی از آن واحدها، واحد پیوند اعضا است و مهمترین وظیفه آن نظارت بر فعالیتهای پیوند اعضا در سطح کشور است که تامین آن توسط دو منبع صورت می‌گیرد پیوند از اهداکنندگان زنده و پیوند از اهداکنندگانی که دچار مرگ مغزی



ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 30 بهمن 1389برچسب: پیوند کلیه در ایران,
ارسال توسط علیرضا مرادی , عشق خدائی
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی