بهداشت حرفه ای
بهداشت کامل در زندگی فردی و اجتماعی است و عمل به این توصیه های بهداشتی، ضامن سلامت فردی و اجتماعی اوست.

معجزه اي براي كاهش استرس محل كار


متخصصان دانشگاه كوئين مارگات در ادينبورگ با انجام آزمايشاتي،‌ تاثير فيزيولوژيكي مصرف روزانه نيم ليتر آب انار را طي يك دوره دو هفته‌اي مورد ارزيابي قرار دادند.

آنها دريافتند تمام ۶۰ نفري كه داوطلبانه در اين آزمايش شركت كرده بودند و در محيط‌هاي كاري مختلف مشغول به كار بودند، پس از نوشيدن اين آب ميوه اشتياق بيشتري پيدا كردند و كمتر دچار استرس و آشفتگي مي‌شدند.

به گزارش روزنامه تلگراف، مطالعات بسياري تاكنون نشان داده است كه آب انار مزاياي بسياري براي سلامتي دارد و انجام مطالعات بيشتر براي شناسايي خواص مفيد اين ميوه ضروري است




تاریخ: دو شنبه 30 خرداد 1390برچسب:معجزه اي براي كاهش استرس محل كار,
ارسال توسط علیرضا مرادی , عشق خدائی

 

پشت رايانه اخم نكنيد

 

"مايكل پراگر" جراح و متخصص زيبايي، موفق شده است در خانم هايي كه ساعات طولاني پشت رايانه مي نشينند، پديده اي به نام "چهره كامپيوتري" را شناسايي كند.

 



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 30 خرداد 1390برچسب:,
ارسال توسط علیرضا مرادی , عشق خدائی

آیا میدانید اولین فردی که در اروپا اقامت گرفت یک زن ایرانی بود و بعد مساله اقامت خارجی ها مطرح شد
آیا میدانید ایرانیان در انگلیس ثروتمندترین قشر جامعه هستند حتی ثروتمندتر از ملکه الیزابت
آیا میدانید ایرانیان در آمریکا فرهیخته ترین افراد جامعه آمریکا هستند
آیا میدانید رئیس کامپیوتر ناسا یک ایرانی هست
آیا میدانید حدود ۲۵۰ ایرانی در ناسا محقق داریم 



ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 28 خرداد 1390برچسب:آیا میدانید ,
ارسال توسط علیرضا مرادی , عشق خدائی

شماره اس ام اس های مهم و لازم کشور



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 23 خرداد 1390برچسب:شماره اس ام اس های مهم و لازم کشور,
ارسال توسط علیرضا مرادی , عشق خدائی

بهداشت حرفه ای چیست ؟

بهداشت حرفه ای

بهداشت حرفه ای عبارتست از علم و فن پیشگیری از بیماری های ناشی از کار و ارتقای سطح سلامتی افراد شاغل از طریق کنترل عوامل زیان آور محیط کار.

این رشته در طول دو دهه گذشته اسامی متعددی را از قبیل حفاظت و بهداشت کار، حفاظت فنی و بهداشت صنعتی دارا بوده، لیکن در سال های اخیر به جهت گستردگی حوزه فعالیت های آن، همه مشاغل را اعم از تولیدی یا غیر تولیدی، صنعتی یا غیر صنعتی، تحت پوشش قرار داده و با نام بهداشت حرفه ای در چهار بخش کشاورزی، معدن، خدمات و صنعت فعالیت می نماید. 



ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 21 خرداد 1390برچسب:بهداشت حرفه ای,
ارسال توسط علیرضا مرادی , عشق خدائی

۱۵ نشانه سرطان را بشناسید

 

بيشتر دردها دليل وجود سرطان نيستند. دردهايي كه مداوم هستند و به دلايل نامشخص ايجاد مي‌شوند حتما بايد تحت بررسي قرار گيرند.
در اين شرايط پزشك سابقه خانوادگي شما را بدقت بررسي مي‌كند و براساس آن اطلاعات تصميم بگيرد كه چه آزمايشاتي براي شما لازم‌تر است. در اين ميان برخي معتقدند سرطان بيماري‌اي است كه بيشتر در افراد سالخورده ايجاد مي‌شود. هرچند بيشتر وقت‌ها حق با آنهاست، اما خيلي از افراد جوان هم به سرطان مبتلا مي‌شوند. تحقيقات و مطالعات نشان مي‌دهد خانم‌ها در مقابل چكاپ‌هاي منظم و آزمايشات سرطان نسبت به آقايان حساس‌تر و مراقب‌تر هستند.
 

 



ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 21 خرداد 1390برچسب:۱۵ نشانه سرطان را بشناسید,
ارسال توسط علیرضا مرادی , عشق خدائی

بهبود وضعیت شغلی

 

انسان در هر مقطعی از زندگی می‌تواند کنترل بخشهایی از زندگی خود که در گذشته فراموش کرده است را احیا کند. اگر شما در زندگی حرفه‌ای، مسیر خود را گم کرده‌اید، نه تنها به تحلیل شخصی، بلکه به تجزیه و تحلیل شغلی نیز نیاز دارید. تجزیه و تحلیل شغلی و یافتن راهکارهای مناسب، چیزی به غیر از مشخص کردن اهداف نیست. در لغت نامه وبستر هدف را چنین معنا کرده‌اند: "پایان مسیری که در آن به کوشش پرداخته‌ایم، مقصد."
کلید موفقیت مشخص کردن اهداف قابل دسترسی است. ممکن است رسیدن به این اهداف کوشش زیادی بطلبد، اما شما در نهایت میتوانید به آن دست یابید. در اینجا به چند روش موفقیت در این راه اشاره میکنیم:



ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 21 خرداد 1390برچسب:بهبود وضعیت شغلی,
ارسال توسط علیرضا مرادی , عشق خدائی

جایگاه جن، شیطان و جادوگر در عالم

 

نویسنده:
اصغر طاهر زاده

معرفی:
واقعیت این است که همیشه انسانها در صدد بودند تا از رازهای عالم وجود پرده بردارند تا بتوانند از تاثیر و نقش انها در زندگی خود بهره گیرند و با ملکوت مانوس باشند. البته در این میان کسانی هستند که عطش زیادی در این کار دارند و طالب نفس اماره هستند و ... در این کتاب نویسنده سعی کرده به کمک قرآن و روایات و دلایل حکمی جایگاه جن، شیطان و جادوگر را در عالم مشخص کند تا نه تنها مرز خرافه با حقیقت روشن شود، بلکه خواننده با معارف بلندی در موضوع امور غیبی آشنا گردد و بتواند با پیگیری این امور جهت زندگی خود را به سیره ی اولیای دین نزدیک کند.


دانلود کتاب:

لينک دانلود (حجم حدود 2 مگابايت)


 براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.




تاریخ: شنبه 21 خرداد 1390برچسب:جایگاه جن, شیطان و جادوگر در عالم,
ارسال توسط علیرضا مرادی , عشق خدائی

شادی از منظر دین

 

اشاره:
 

در طول سال، روزهایی وجود دارند که مردم در آن با برگزاری مراسم جشن و سرور، به شادی و لذت می‌پردازند. در ایران اسلامی، این جشن‌ها در ایام ولادت امامان معصوم(علیهم السلام) رونق بیشتری می‌یابد. همین امر بسترساز سؤالی در ذهن است و آن اینکه جایگاه و آداب شادی در آیین حیات‌بخش اسلام چیست؟ در پاسخ به اين سؤال، می‌توان اين مسئله را با توجه به اجزاي به‌هم پیوسته دين ـ که اعم از احکام شرعی و فقهی شادی است ـ پاسخ داد. نوشتار ذیل قصد دارد تا این موضوع را به صورت مختصر مورد بررسی و تبیین قرار دهد.
 



ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 21 خرداد 1390برچسب:شادی از منظر دین,
ارسال توسط علیرضا مرادی , عشق خدائی

احترام به پدر و مادر


چکیده
یکی از مهمترین اصول اخلاقی در مکتب اسلام، احترام به پدر و مادر است: آیات و روایات تاکید فراوان در این باره دارند جالب این است که در موارد بسیار بعد از توحید و یکتاپرستی بدون فاصله احسان به این دو نهاد ارزشمند عالم خلقت را مطرح می کنند، آری اینگونه بیانات آن هم از قادر حکیم علی الاطلاق و رسول گرامی اش و ائمه هدی علیهم السلام خود بیانگر اهمیت آن است.
کلید واژگان:
احترام، احسان، حق، پدر، مادر، رابطه بین اینها.
مقدمه:



ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 21 خرداد 1390برچسب:احترام به پدر و مادر,
ارسال توسط علیرضا مرادی , عشق خدائی
ارسال توسط علیرضا مرادی , عشق خدائی

اسفناج‌ خطر نابينايي را كاهش مي دهد

 
هموطن:اسفناج سبب محافظت چشم انسان از مهمترين علتهاي نابينايي مي شود . به گزارش پايگاه خبري يورك الرت , محققان دانشگاه منچستر دريافتند,اسفناج و ساير سبزيجات مانند كلم بروكلي و كلم و ذرت غني ازماده اي شيميايي به نام لوتئين هستند كه همراه با كاروتنوئيد ديگري به نام گزانتين‌, ماده اي روغني و زرد را در مركز بينايي چشم به نام ماكولا يالكه زرد تشكيل مي دهند.
اين روغن زرد رنگ كه رنگدانه لكه زرد ناميده مي شود كار محافظت ازماكولا را نيز به عهده دارد و مانع از تخريب آن يا اي ام دي مي شود.
اي ام دي بيماري شايعي است كه 12 درصد از مردان و 29 درصد از زنان بالاي 75 سال را در انگليس مبتلا مي كند و عمده ترين علت نابينايي در جوامع غربي است.
دكتر يان موري از دانشكده علوم زندگي دانشگاه منچستر مي گويد لكه زردبينايي منطقه كوچكي از شبكيه است كه مسئول ديدن جزئيات اشياست و تشخيص رنگ نيز به عهده اين منطقه است.
به گفته محققان , با مصرف اسفناج و ساير سبزيجات‌, قدرت بينايي تقويت مي‌شود و خطر بروز نابينايي نيز كاهش مي يابد
   




تاریخ: دو شنبه 9 خرداد 1390برچسب:اسفناج‌ خطر نابينايي را كاهش مي دهد,
ارسال توسط علیرضا مرادی , عشق خدائی

 

تاثير گياه آويشن بر عفونت هاي قارچي دهان مشخص شد

  محققان كشورمان براي نخستين بار در كشور موفق شدند, تاثير گياه آويشن بر عفونت ‏هاي قارچي دهان را به اثبات برسانند. دكتر بيت ‏اللهي, مدير اين پروژه كه قرار است, جزييات آن در "هفتمين جشنواره دندانپزشكي شهيد دكتر احمد هدايت" ارائه دهد, افزود: در پژوهشي كه به منظور ارزيابي آثار ضدقارچي داروهاي گياهي بومي ايران (آويشن ZATARIA MULTIFLORA ) بر قارچ ‏هاي دهان انجام شد, آثار مثبت اين گياه دارويي در درمان عفونت ‏هاي قارچي ناشي از دندان مصنوعي مورد تاكيد قرار گرفت.
وي خاطرنشان كرد: بر اساس يافته ‏هاي اين پژوهش كه در مجله PHYTHOTHERAPY RESCARCH نيز به چاپ رسيده است. محققان دانشكده دندانپزشكي دانشگاه علوم پزشكي تهران, آثار ضدقارچي ژل آويشن را در مقايسه با داروي استاندارد MICONAZOLE برعفونت ‏هاي قارچي ناشي از "دست دندان" (دندان مصنوعي) بررسي كرده ‏اند.
دكتر بيت ‏اللهي با اشاره به اينكه اين پژوهش روي 24 بيمار مبتلا به عفونت ‏هاي قارچي ناشي از دندان مصنوعي انجام گرفته, تصريح كرد: يافته ‏هاي اين پژوهش بيانگر آن است كه ژل آويشن التهاب و قرمزي مخاط زير "دست دندان" را در اين بيماران بسيار بهتر و موثرتر از داروي MICONAZOLE كاهش داده ‏اند.
وي گفت: نتايج حاصل از اين بررسي و پژوهش ‏هاي مشابه مي ‏تواند, در جهت توليد داروهاي ضدقارچي قابل رقابت با نمونه ‏هاي مشابه خارجي راهگشا باشند.
اين پژوهشگر ادامه داد: با توجه به وجود منابع غني گياهان دارويي در ايران, امكان توليد انبوه اين داروي گياهي وجود دارد.
گفتني است؛ "هفتمين جشنواره علمي - پژوهشي دندانپزشكي شهيد دكتر احمد هدايت" با هدف تشويق پژوهشگران و گسترش رويكرد تحقيقاتي در حل معضلات دندانپزشكي و ارج نهادن به فعاليت ‏هاي انجام شده در حوزه دندانپزشكي 10 اسفندماه در تالار علامه اميني دانشگاه تهران برپا مي ‏شود.

   




ارسال توسط علیرضا مرادی , عشق خدائی

دعا به جهت شفا يافتن مريض

  »» اين دعا را براي بيمار بخوانيد ان شاء الله شفا يابد ««



در زبده الدعوات روايت کرده است که رسول خدا (ص) به خاننه حضرت فاطمه(س) آمد . امام حسن را بيمار يافت و اين منظره بر آن حضرت خيلي گران آمد . جبرئيل نازل شد و گفت : يا محمد تعليم کنم تو را دعايي که با آن فرزندت از ناخوشي خلاص يابد گردد و بخواند :



اللهم لا اله الا انت العلي العظيم ذو السلطان القديم و المن العظيم و الوجه الکريم

لا اله الا انت العلي العظيم ولي الکلمات التامات و الدعوات المستجابات خل ما اصبح.



پس حضرت اين دعا را خواند و دست خود را بر پيشاني امام حسن (ع) گذاشت و شفا يافت



»» دعايي که در موقع بيماري بايد خوانده شود ««



در جواهر القرآن است هر که بيمار باشد و اين دعا را در آن بيماري چهل مرتبه بخواند



لا اله اله انت سبحانک اني کنت من ظالمين



اگر در آن ناخوشي بمبرد ثواب شهدا را دريابد و اگر صحت يابد گناهان وي آمرزيده گردد.
   




تاریخ: دو شنبه 9 خرداد 1390برچسب:دعا به جهت شفا يافتن مريض,
ارسال توسط علیرضا مرادی , عشق خدائی

فوايد گريه چيست؟

  براساس جديدترين بررسي هاي صورت گرفته، گريه كردن مي تواند براي سلامت روح موثر باشد. در يك بررسي آماري ديده شده است كه 85 درصد از زنان و 73 درصد از مردان پس از گريه به احساس بهتري دست مي يابند.
گريه بازگوكننده وضع روحي است و ما با گريه كردن از احساساتمان آگاه مي شويم.
گريه امري طبيعي وعكس العمل روحي انسان و نشانه تندرستي است.
تاثير گريه در پايين آوردن فشار خون و تحريك دستگاه ايمني بدن ثابت شده است.
گريه با جنسيت ارتباط مستقيمي دارد به گونه اي كه زنان چهار برابر مردان گريه مي كنند.
علي رغم مزاياي گفته شده در خصوص گريه، بايد متذكر شد در صورتي كه گريه به صورت عادت روزمره درآيد نشانه اي از افسردگي است و حتماً بايد به پزشك مراجعه كرد.  




تاریخ: دو شنبه 9 خرداد 1390برچسب:فوايد گريه چيست؟,
ارسال توسط علیرضا مرادی , عشق خدائی
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی