بهداشت حرفه ای
بهداشت کامل در زندگی فردی و اجتماعی است و عمل به این توصیه های بهداشتی، ضامن سلامت فردی و اجتماعی اوست.

 

یک هشدار مرتبط با سلامتی:

شستن سبزیجات با مواد شوینده مثل مایع ظرف شویی و استفاده از محلول ضد عفونی کننده سبزیجات و نگه داشتن سبزی در این مواد کار اشتباهیه و واسه سلامتی مضره چون سبزیجات آوند آبکش دارن و مواد شوینده رو به درون خودشون می کشن که حتی با شستن و آبکش کردن سبزیجات، این مواد هنوز در آوندهای آبکش سبزی باقی می مونن و با خورد سبزی وارد بدن میشن.

درسته که مواد شوینده انگل زدایی می کنن ولی در عوض مواد کارسینوژن (سرطان زا) رو وارد بدن می کنیم که ضررشون برای سلامتی به مراتب بیشتر از تخم انگله.


ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 28 بهمن 1392برچسب:یک هشدار مرتبط با سلامتی:,
ارسال توسط علیرضا مرادی , عشق خدائی

کاهش کلسترول با خوردن سیب

 

 

اين تحقيقات حاكي از آن است كه پوست سيب مملو از فيبر موسوم به پكتين است كه رسوب‌هاي كلسترول را از بين مي‌برد.پژوهشگران انستيتوي ملي علوم ميوه در ژاپن نيز در تحقيقات تازه خود دريافتند، خوردن 400 گرم (دو سيب) در روز سطح كلسترول خون را تا 21 درصد پايين مي‌آورد.همچنين سيب درصد ويتامين C در خون را به طور محسوس بالا مي‌برد.سيب داراي آهن، آب، پروتئين، چربي، كلسيم، مس، فسفر و يد است كه يد آن براي تقويت غدد مفيد است.اين ميوه همچنين داراي ويتامين A،B،C،B2،E و نيكوتيل است. سيب ناراحتي‌هاي شايعي مانند خشكي، ترك‌خوردگي پوست، رنگ پريدگي و بسياري از بيماري‌هاي پوستي طولاني‌مدت و مزمن را از بين مي‌برد.

کاهش کلسترول با خوردن سیب

کاهش کلسترول با خوردن سیب



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 28 بهمن 1392برچسب: کاهش کلسترول با خوردن سیب ,
ارسال توسط علیرضا مرادی , عشق خدائی

چشمانی که با قند بی‌فروغ می‌شوند

دیابت یا بیماری قند به‌علت ناتوانی بدن در تولید یا استفاده از انسولین بروز می‌کند.این بیماری می‌تواند فعالیت دستگاه‌های مختلف بدن را مختل و آنها را با آسیب‌های جدی روبه‌رو کند.قلب و عروق،مغز و اعصاب،گوارش،کلیه‌ها،پوست و انگشتان پا همه و همه می‌توانند به‌دلیل ابتلای فرد به دیابت با مشکل جدی مواجه شوند اما عوارض دیابت بر سیستم بینایی بدن به حدی است که می‌تواند سبب نابینایی فرد شود.به گزارش"انجمن آرپی و اشتارگارت ایران - تی یلم"به نقل از همشهری،دکتر مهدی بهنیا،فوق‌تخصص شبکیه،از دیابت به‌عنوان شایع‌تر‌ین علت نابینایی در بزرگسالان یاد می‌کند و معتقد است که با توجه به اینکه این گروه سنی افرادی مولد و فعال هستند این عارضه می‌تواند عوارض جبران‌ناپذیری به‌دنبال داشته باشد.به گفته دکتر مهدی بهنیا،فوق تخصص شبکیه،دیابت نوع1و نوع2 از نظر عوارضی که برای چشم ایجاد می‌کنند با هم تفاوت بسیار دارند.در افراد مبتلا به دیابت نوع 1(دیابت وابسته به انسولین)یا انسولین اصلا ساخته نمی‌شود یا مقدار آن بسیار ناچیز است.بنابراین افراد مبتلا به دیابت نوع 1،برای ادامه حیات نیاز به تزریق انسولین،رعایت رژیم غذایی و انجام حرکات ورزشی دارند. در افراد مبتلا به دیابت نوع1 بدن نمی‌تواند از قند(سوخت)حاصل از مصرف غذاها استفاده کند،بنابراین،کاهش وزن شدید پدید می‌آید. دیابت نوع 1به سرعت تشخیص داده می‌شود.




ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 28 بهمن 1392برچسب:چشمانی که با قند بی‌فروغ می‌شوند,
ارسال توسط علیرضا مرادی , عشق خدائی

 

کدام ویتامین بیشتری دارد؟ برنج کته یا برنج آبکش؟

به گفته یک متخصص تغذیه خیساندن و جوشاندن برنج هیچ اثری در کاهش مواد نشاسته‌ای و کالری آن ندارد جز آنکه با خیس کردن،بخش زیادی از ویتامینهای برنج از بین می‌رود.به گزارش"انجمن آرپی و اشتارگارت ایران - تی یلم"به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دارو و غذا،دکتر سید علی کشاورز با بیان اینکه خیس کردن و جوشاندن برنج تنها باعث از بین رفتن ویتامین‌های D و B۱ آن می‌شود،گفت:وقتی برنج را خیس می‌کنیم بخش زیادی از ویتامین D آن در آب حل می‌شود و با جوشاندن آن ویتامین B۱برنج نیز از بین می‌رود. البته می‌توان با کته کردن برنج در آبی که در آن خیس شده بخشی از ویتامین‌ها را حفظ کرد.وی با بیان اینکه جوشاندن برنج مواد نشاسته‌ای آن را از بین نمی‌برد،اظهار داشت:بسیاری از افراد تصور می‌کنند با جوشاندن برنج مواد نشاسته‌ای برنج خارج می‌شود و کالری آن کاهش می‌یابد اما این باور غلطی است. مواد نشاسته‌ای با جوشاندن از بین نمی‌رود بلکه نشاسته تنها تحت تاثیر حرارت شکسته می‌شود و جذب آن راحت‌تر می‌شود.عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، تصریح کرد:«با جوشاندن برنج قند آن را نیز نمی‌توان کاهش داد زیرا قند از تجزیه نشاسته حاصل می‌شود و جوشاندن برنج نمی‌تواند باعث کاهش قند آن شود.همچنین جوشاندن برنج نمی‌تواند سموم موجود در دانه‌های آن را خارج کند و اگر برنج به سمی آلوده باشد آن سم با جوشاندن از دانه برنج خارج نخواهد شد.



ادامه مطلب...
ارسال توسط علیرضا مرادی , عشق خدائی

 
 

 
"قرص‌ ژلوفن" کبدتان را نشانه می‌گیرد

 

 
در چند سال اخیر داروی ایبوپروفن به صورت ژله‌ای و با نام ژلوفن تهیه می‌شود چرا که تولید دارو‌ها به صورت ژله‌ای عوارض قرص را به حداقل می‌رساند اما همین قرص‌ها کبدتان را نشانه می‌گیرد.

به گزارش"انجمن آرپی و اشتارگارت ایران - تی یلم"به نقل از باشگاه خبرنگاران،علیرضا شهریاری رئیس انجمن داروسازان اظهار داشت:ژلوفن از جمله داروهای ضد التهابی غیر کورتونی بوده که متاسفانه مصرف خودسرانه آن به شدت رواج یافته است.وی ادامه داد:در چند سال اخیر داروی ایبوپروفن به صورت ژله‌ای و با نام ژلوفن تهیه می‌شود چرا که تولید دارو‌ها به صورت ژله‌ای عوارض قرص را به حداقل رسانده و جذب دارو را سریع‌تر می‌کند از عوارض قرص ژلوفن عوارض گوارشی بوده که اثر آن بر روی کبد است زیرا این دارو در کبد متابولیزه می‌شود تا قابیلت جذب داشته باشد بنابراین به کبد فشار می‌آورد.وی تصریح کرد:داروی ژلوفن در بالغین استفاده می‌شود و به صورت کپسول‌های ۲۰۰ و ۴۰۰ میلی گرمی در داروخانه‌ها موجود است.از این دارو در بیماری‌هایی چون آرتریت،نقرس،دردهای شدید استفاده می‌شود این دارو خاصیت ضد درد ضد التهاب و ضد تب دارد که کودکان از این دارو به صورت شربت و با نام ایبوپروفن استفاده می‌کنند.وی اظهار داشت:اگر آگاهی‌های لازم در خصوص مصرف داروی ژلوفن وجود نداشته باشد باعث بروز مشکلاتی می‌شود از جمله این موارد افراد مبتلا به آسم و ناراحتی‌های خونی مثل هموفیلی افرادی که مشکلات انعقادی دارند باید از خوردن داروی ژلوفن پرهیز کنند همچنین مبتلایان به فشار خون نیز نمی‌توانند از ژلوفن استفاده کنند چرا که حجم خون این افراد بالا می‌رود این دارو بر روی معده اثر می‌گذارد بنابراین افراد مبتلا به زخم معده نیز ژلوفن برایشان مضر است.وی در پایان توصیه کرد:بهتر است مصرف قرص ژلوفن به حداقل رسانده شود حتما زیر نظر پزشک تهیه شود و به صورت خود سرانه مصرف نشود تا مشکلات ناشی از مصرف خودسرانه این دارو از بین برود.



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 28 بهمن 1392برچسب:"قرص‌ ژلوفن" کبدتان را نشانه می‌گیرد ,
ارسال توسط علیرضا مرادی , عشق خدائی

راز زیباتر شدن چشم‌های جهان بر ملا شد!


عكسهاي زيبا از چشمهاي زيبا

یافته‌های جدید دانشمندان نشان می‌دهد روغن بادام نقش زیادی در جلوگیری از"چین و چروک پوست"و زیبایی چشم ها دارد و می‌تواند در چشم‌های شما درخشش خاصی را به وجود بیاورد.به گزارش"انجمن آرپی و اشتارگارت ایران - تی یلم"به نقل از باشگاه خبرنگاران،ماساژ زیر چشم با روغن بادام باعث برطرف شدن چین و چروک آن و ایجاد پوستی نرم و صاف در اطراف چشم خواهد شد و مالیدن"روغن نارگیل"به مژه و بالای پلک قبل از خواب باعث می‌شود در روز بعد چشم شما جلوه‌ی زیادتری داشته باشد.گفتنی است با سوزاندن یک بادام و ماساژ ابروها نواحی از موهایتان که دچار ریزش شده است می‌توانید آن ناحیه را پرپشت و تقویت کنید.نتایج مطالعات نشان می‌دهند روغن بادام به عنوان یک مرطوب کننده می‌تواند از چشم‌ها در برابر آفتاب و"اشعه‌های مضر"محافظت کند و افرادی که با رایانه و تبلت کار می‌کنند قبل از اقدام باید چشم‌های خود را با روغن بادام ماساژ دهند.



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 28 بهمن 1392برچسب:راز زیباتر شدن چشم‌های جهان بر ملا شد! ,
ارسال توسط علیرضا مرادی , عشق خدائی

 

طب سنتی و سبک زندگی سالم/

مشاغلی که بیماری‌های مفصلی و تنفسی به همراه دارند+توصیه‌ها

خبرگزاری تسنیم: یک پزشک و پژوهشگر با تشریح و همچنین ارائه توصیه به مشاغلی که بیماری‌های مفصلی و تنفسی را به همراه دارند، گفت: کشاورزان گروهی هستند که مرگ و میر در آنها کمتر است و حتی عنوان می‌شود که اصلاً بیماری‌های روانی در کشاورزی وجود ندارد.

فاطمه مرادی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم، اظهار داشت: مشاغل به 2 دسته یدی و نفسانی یا فکری یا ذهنی تقسیم می‌شود و به طور خلاصه مشاغل یدی فعالیت بدنی جزء شغلشان است و این افراد، فعالیت سنگین بدنی به جسمشان آسیب نمی‌رساند بلکه زمانی آسیب می‌بینند که یک دفعه آن را رها کنند مانند اینکه یک دفعه بازنشسته شوند که این مسئله به عادت داشتن بر می‌گردد که در طب سنتی می‌گویند اگر به چیزی عادت داری یک دفعه آن را رها نکن.

به گفته وی برای یک سری بیماری‌ها باید عادتشان را ناگهانی رها کنند اما اکثراً می‌گویند که آرام آرام باید ترک داده شود چون مغز خیلی با آن مسئله عادت کرده است؛ کسی که کارش یدی است، تغذیه‌ و خوابش بسیار مهم است و حتی می‌گویند هر چند روز یکبار دست از این کار یدی‌شان بکشند و یک سری فعالیت فکری انجام دهند یعنی دو تا سه روز کار کنند و یک روز استراحت کنند.

این پزشک و پژوهشگر عنوان کرد: حتماً هوای آزاد و استحمام مرتب خیلی مهم است. در بین  مشاغل یدی کشاورزی از همه  مشاغل با حفظ تندرستی، بیشتر ارتباط دارد چون کشاورزان در هوای آزاد کار می‌کنند و غذاهای رنگارنگ و روهم خوری‌هایی که بقیه شغل‌ها ممکن است داشته باشند، ندارند.

مرادی افزود: مرگ و میر هم در کشاورزان خیلی کمتر است البته ضرر و زیان‌هایی هم دارند، به خصوص آنهایی که از نظر استطاعت مالی پایین تر هستند ولی اضطراب و استرس کمتر دارند و در گذشته حتی می‌گفتند که اصلاً بیماری‌های روانی در کشاورزی وجود نداشته است.

وی خاطرنشان کرد: انواع مشاغل دیگر مثل معدن کاران دچار مشکلات تنفسی، بیماری‌های نزله‌ای، بیماری‌های چشم می‌شوند، همچنین مشاغلی که با آب سرو کار دارند مانند  شالیکاران، ملوانان و نجات غریق‌ها بیشتر دچار بیماری‌های التهاب‌های تنفسی و مفصلی می‌شوند و توصیه می‌شود که حتماً لباس‌های گرم بپوشند و شربت‌های مزاج گرم بنوشند.

انتهای پیام/

 



ادامه مطلب...
ارسال توسط علیرضا مرادی , عشق خدائی

چای سنتی ایرانیان

اكثرا چايهاي به شرح ذيل مورد تاييد ائمه معصومين عليهم‎‎‎السلام و اساتيد بزرگي چون شيخ‎‎‎الرئيس ابن سينا مي‎‎‎باشد.

 
طرز تهيه چاي سنتي ايراني: بعد از مخلوط كردن، مواد را روي حرارت كم قرار دهيد تا به نقطه جوش برسد، سپس قوري را روي حرارت غير مستقيم( كتري يا سماور) قرار داده، 15  دقيقه دم بكشد، صاف نموده و مصرف كنيد.

توجه: چاي هرچه بيشتر دم بكشد، بهتر است. چاي بعد از دم كشيدن به مدت طولاني (چند روز) قابل مصرف است. كتري يا قوري بايستي مسي يا رويي باشد.

چاي گل گاو زبان و سنبل طيب:

مواد:گل گاو زبان(4  قاشق مرباخوري) ، سنبل طيب(1  قاشق مرباخوري)، ليمو عماني(1عدد)، آب سرد( 2ليوان)، مقداري نبات.

خواص : طبيعت گرم و تر،آرام بخش اعصاب، خواب آور، رفع سردردهاي عصبي، رفع دردهاي كليوي، ضد سودا و صفرا ، ضد قولنج و اسپاسم، ضد تشنج و صرع، تقويت قوه باء.

در ادامه میخوانیم



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 7 بهمن 1392برچسب:,
ارسال توسط علیرضا مرادی , عشق خدائی

غذای مخصوص مادران شیرده

مسائلی که مادران بهتر است رعایت نمایند
مادران شیرده باید با سایرین تفاوت فاحشی داشته باشند؛ تا خود و کودکانشان در سلامت کامل بسر برند.
مسائلی که مادر شیرده بهتر است رعایت کند عبارتست از:
1-    از عصبی شدن و حرص خوردن و ناراحت شدن بپرهیزد.
2-    از بیخوابی و بد خوری و تکه تکه خوردن پرهیز کند.
3-    از شیر دادن بی موقع پرهیز شود.
4-    مادر بهتر است که کودک خود را در سمت چپ خود بخواباند.
5-    بهتر است که لباس زیر کودک از پنبه و نخ و سفید باشد.
6-  بعد از شیر دادن به کودک، او را بحالت ایستاده قرار داده و بین دوکتف کودک را به آرامی ماساژ دهید تا آروغ بزند و سپس او را در سمت چپ خود بخوابانید.
7-    بهتر است که مادر تجربه کرده و بداند که چه زمانی کودک جای خود را کثیف می کند، بلافاصله پوشک او را عوض کند.
8-    دمای اتاق را طوری تنظیم کنند، تا کودک دچار سرماخوردگی نشود.
9-    برای شیر دادن، مادر به گونه ای عمل کند که جلوی تنفس کودک را نگیرد.
10- بهتر است که حدود 5/2 تا 3 ساعت یک بار به کودک شیر داده شود.

غذای مادران شیر ده

1-    استفاده از مایعات بخصوص آب روزی 6  لیوان؛ نیم ساعت قبل از غذا و 5/2 ساعت بعد از غذا میل شود.
2-  روزانه چند لیوان انواع آب میوه جات + 1 قاشق غذا خوری عسل با آب میوه جات مخلوط شده در طول روز بمرور میل کنند.
3-    روزانه 2 لیوان شیر بادام میل شود.
4-    برای ازدیاد شیر از این دم کردنی، روزانه حد اقل 2 لیوان با 1 قاشق غذا خوری عسل میل شود.
5-  در صورت کمبود شیر مادر، 2 قاشق مربا خوری رازیانه و 2 قاشق مربا خوری بذر شوید را با 3 لیوان آب جوش بمدت 30 دقیقه در قوری چینی دم کرده در طول روز بمرور با عسل میل شود.
6-  مهمترین توصیه به مادران شیر ده که موجب افزایش شیر آنان می شود، عبارت است از: استراحت و خوابیدن مادر بمدت 2 ساعت بعد از ظهر است تا شیر ساخته شود؛ در غیر این صورت شیر به اندازه کافی ساخته نمی شود.
7-    بهتر است که مادران از غذاهای ممنوعه استفاده نکنند.
8-  بهترین روشی که بمادران شیر ده توصیه می شود عبارت است از: استفاده از انواع میوه جات و سبزیجات فصل، استفاده از چهار نوع مواد غذائی (پروتئین ها، قندهای گیاهی، چربیهای گیاهی و ویتامین ها یا میوه جات).
9-    مادران شیر ده غذا را خوب بجوند و 2 قاشق قبل از سیر شدن دست از غذا بردارند تا نوزادشان دچار نفخ و دل درد نشود.
10- مادران سعی کنند که هر لقمه غذا را بین 50 تا 60 بار بجوند تا گوارش سالمی داشته باشند.
11- بهتر است که مادران شیرده از تنوع غذائی برخوردار باشند تا تمام املاح و ویتامین های مورد نیاز نوزاد و مادر تامین شود.
12- حدود 90 در صد غذای مادران بهتر است که گیاهی باشد و 10 در صد غذایشان حیوانی باشد.
13- بهترین مواد قندی برای مادران شیرده، عسل و کشمش سایه خشک و آفتاب خشک می باشد، ضمناً از مصرف انجیر و روغن زیتون غافل نشوند.
14- بهتر است که مادران 3 ساعت قبل از خواب این مواد قندی را استفاده کرده و سپس به نوزاد خود شیر دهند تا نوزاد هنگام شب با آرامش خاطر بخواب رود.
15- مادران شیر ده بهتر است که سالاد را همراه لیمو ترش تازه و روغن زیتون و 1 قاشق غذا خوری عسل، همراه سالاد قبل از غذا میل کنند.
16- مادران هنگام شیر دادن بهتر است که نوزاد را نوازش کنند و با عشق به او شیر دهند تا رشد نوزادان سریع شود.
17- مادران بهتر است که به نوزادان تا قبل از 7 ماهگی، هیچ نوع غذا ئی را ندهند.
18- به مادران شیرده توصیه می شود که نسبت به خود و نوزادانشان  بهداشت روحی و جسمی و تغذیه را رعایت نمایند.
19- به مادران شیر ده توصیه می شود که در هر حال نشاط و شادابی خود را حفظ کنند و آرامش داشته باشند.
زیرا کلیه حالت های روحی و روانی و جسمی مادر به نوزاد خود انتقال پیدا خواهد کرد.
20 – در صورت عدم رعایت مسائل بیان شده، هم مادر و هم نوزاد دچار کسالت روحی و جسمی خواهند شد!

جمشید خدادادی




تاریخ: دو شنبه 7 بهمن 1392برچسب:غذای مخصوص مادران شیرده ,
ارسال توسط علیرضا مرادی , عشق خدائی
ارسال توسط علیرضا مرادی , عشق خدائی

غذای نوزادان و کودکان از 7 ماهگی تا 2 سالگی

1- بهترین غذا برای نوزادان ، شیر مادر است . خداوند سبحان حداقل و حد اکثری برای آن قائل شده .

2- حد اقل شیر دهی مادران به نوزادان 21 ماه می باشد . ( سوره احقاف آیه 15 ) .
3- حد اکثر شیردهی مادران به نوزادان 24 ماه می باشد . ( سوره بقره آیه 233 ) .
4- بهتر است که نوزاد را از 7 ماهگی بمرور به آب میوه جات طبیعی عادت بدهند و بهترین آن آب سیب است .
5- در مرحله بعد پیشنهاد می شود که حریره بادام مخصوص را به نوزاد بدهید .
6- بعد از اتمام یک سال ، می توانید فرزند خود را با عسل تغذیه کنید .

حریره بادام مخصوص

مواد لازم : 5 عدد مغز بادام شیرین و خام , دو سوم لیوان آب ، 1 قاشق غذا خوری آرد برنج قهوه ای ، عصاره کشمش 2 قاشق غذا خوری .
طرز تهیه : مغز بادام را با آب داغ خیس کرده ، پوست بکنید و همراه آب ، در مخلوط کن مخلوط کنید ، سپس در طرف کوچکی ریخته و بعد آرد را اضافه کرده و روی اجاق با حرارت ملایم قرار دهید و مرتب هم بزنید تا بجوشد . در این حال حریره را از روی اجاق برداشته و عصاره کشمش را به آن افزوده و صبر کنید تا خنک شود . سپس کودک خود تغذیه کنید .

طرز عصاره گیری کشمش
یک استکان کشمش سایه خشک یا آفتاب خشک را تمیز کرده و بشوئید و با یک لیوان آب جوشیده ولرم مخلوط کرده ودر مخلوط کن ، مخلوط کنید، تا بصورت شیره در آید و بعد صاف کرده و سپس مورد مصرف قرار دهید.

نوع دیگر حریره بادام
6- در این نوع حریره بادام از آرد جوانه گندم استفاده شود. گندم با پوست را جوانه زده، بعد خشک کنید و در آخر آسیاب کرده و آرد جوانه را بدست آورید و در غذای کودک استفاده کنید. هفته ای 2 بار کودک خود را با انواع حریره تغذیه کنید.

نوع دیگر حریره بادام
در این نوع حریره، مخلوطی از آرد جوانه گندم و آرد برنج قهوه ای استفاده شود.

حریره فندق
این حریره نیز مثل حریره بادام تهیه می شود؛ با این اختلاف که به جای بادام از 5 عدد فندق خام درشت استفاده شود. توجه: این حریره برای کودکانی که یبوست مزاج دارند مفید است.

سوپ سبزیجات
کودک خود را 2 بار در هفته با این سوپ تغذیه کنید .
مواد لازم : برنج قهوه ای نیم کوب شده 1 قاشق غذا خوری ، بلغور گندم 1 قاشق مربا خوری ، جو پوست کنده نیم کوب شده 1 قاشق غذا خوری ، عدس 1 قاشق مربا خوری . سیب زمینی پوست کنده کوچک 1 عدد . گشنیز و جعفری خرد شده 2 قاشق غذا خوری . گوجه فرنگی متوسط رنده شده 1 عدد . نمک در یا بمقدار کم .
همه مواد را با دو ونیم لیوان آب در ظرف لعابی یا سفالی ریخته و روی اجاق بگذارید ، تا بمرور پخته و جا بیفتد وآماده گردد .

پوره سبزیجات
مواد لازم : هویج فرنگی یک عدد کوچک ، کدو حلوائی یک تکه کوچک ، روغن زیتون یک قاشق چای خوری ، انبه یک قاشق غذا خوری . هر دو را بخار پز کرده و پوست کدو را جدا کنید ودر پیاله ای با چنگال له کنید ، سپس یک قاشق غذا خوری انبه را به کدو و هویج اضافه کنید و بعد یک قاشق چای خوری روغن زیتون بکر و چند قطره آب لیمو ترش تازه را به آن اضافه کرده و خوب هم بزنید.
وکودک خود را تغذیه کنید . هفته ای دو بار کودک خود را با این غذا تغذیه کنید .

پوره سیب زمینی با خرما
مواد لازم : سیب زمینی متوسط یک عدد ، خرمای رطب پوست کنده یک عدد . سیب زمینی را بخار پز کرده و با چنگال له کنید و سپس خرمای رطب را هسته جدا کرده و پوست بکنید و خوب مخلوط کنید و بعد یک قاشق چای خوری روغن زیتون را به آن اضافه کنید . کودک خود را هفته ای دو بار با این غذا تغذیه نمائید .

پوره سبزیجات و میوه جات

مواد لازم : انجیر خشک رسیده قهوه ای 5 عدد ، برگه خشک آفتابی زرد آلو 5 عدد ، مغز پسته خام 5 عدد  . همه را تمیز کرده وشسته و با نصف لیوان آب خیس شود . بعد از آماده شدن در پیاله ریخته و با چنگال له کنید و هفته ای دو بار کودک خود را با این پوره تغذیه کنید .
توجه : در صورت استفاده از مواد حیوانی ، بهتر است که بعد از یک سالگی بمقدار کم از ماهیچه گوسفند استفاده شود . یک قلم که همراه ماهیچه است به سوپ اضافه شود .
توصیه به مادران : سعی کنید که بچه را شکم باره تربیت نکنید و پر خور بار نیاورید .
مادران سعی کنند که کودک خود را بمرور به غذا خوردن عادت دهند و از کم شروع کنند .
بهترین غذا برای کودک ، شیر مادر بوده و مادرانی که می خواهند به کودک خود خدمت کنند و او را خوب تغذیه کنند ، بهتر است که خود مادر غذای خوبی داشته باشد . تا فرزندش ، خوب تغذیه شود .
مادران سعی کنند که کودک خود را به مواد غذائی بی محتوا مانند : ماکارونی ، بستنی ، انواع شکلات ، بیسکویت ، پفک و چیپس و یخمک و غیره ......عادت ندهند .

پوره میوه جات
مواد لازم : سیب گلاب 2 عدد ، یک چهارم موز کوچک ، 1 قاشق مربا خوری کشمش شسته شده ، 2 عدد انجیر تازه یا خیس شده و نصف استکان آب ، همه را در مخلوط کن ریخته و مخلوط کنید ، تا بصورت پوره در آید و کودک خود را هفته ای دو بار با این خوراکی تغذیه نمائید .

مبتکر طب قرآنی : جمشید خدادادی




ارسال توسط علیرضا مرادی , عشق خدائی
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی